Görev Tanımı

PP4.3.GT.0507, R0, Kasım 2024

Görev Adı: OMÜKOM Dil ve Konuşma Terapisti

Kod: GT507

Hassas Görev: Hayır

Görev, Yetki ve Sorumluluklar

        Merkeze başvuran danışanların bireysel dil ve konuşma terapisi hizmeti ihtiyacı olup olmadığını tespit edip raporlamak

        Merkeze başvuran danışanların, ihtiyaçlarına göre bireysel dil ve konuşma terapisi hizmetlerini bu el kitabında belirtilen ilkeler çerçevesinde yürütmek.

        Yapılan değerlendirme sonucuna göre, gerektiği durumlarda, danışanı ilgili hizmet birimine (psikiyatri, nöroloji, vb.) yönlendirmek

        Dil ve konuşma terapisi hizmeti yoluyla belirlenen hedeflere ulaşabilmek için danışanın rol ve görevlerini tanımlamak

        Dil ve konuşma terapisi sürecini sonlandırma, yönlendirme ve danışanın bir başka dil ve konuşma terapistine devredilmesine ilişkin işlemleri bu el kitabında belirtilen ilkeler çerçevesinde yürütmek

        Dil ve konuşma terapisi hizmeti verilmesi ve ilerleme süreci ile ilgili bilgileri (yazılı ve görsel olarak) raporlamak ve arşivlemek.

        Tıbbi ve adli konularla ilgili iş birliğini mesleki etik ilkeler ve yasalar çerçevesinde yürütmek

        Merkez Yönetimi tarafından belirlenen toplantı v.b. diğer etkinliklere katılmak 

        Dil ve konuşma terapisi için uygun olan teknolojik ekipmanı güvenli ve etkili bir şekilde kullanmak, ortaya çıkabilecek istenmeyen etkileri ve komplikasyonları önlemek için gerekli önlemleri almak

        Kurum bünyesinde uygulama yapmakta olan öğrencilerin seanslara katılımını takip etmek ve gerekli süpervizyonu vermek

        Ailelere ve danışana değerlendirme ilgili bilgilendirme ve dil ve konuşma terapisi hakkında danışmanlık yapmak

        Dil ve konuşma terapisi hizmeti için gerekli materyalleri belirleyerek hazırlanmasını sağlamak

        Terapi odalarında bulunan materyallerin düzenini ve korunmasını sağlamak

        Kurum içerisinde gerçekleştirilen eğitim faaliyetlerine katılmak

        Verilen sorumlulukları aksatmayacak şekilde merkezde bulunmak

        İdari amirlerin vermiş olduğu görevleri (yasa ve yönetmeliklerle belirlenmiş) yerine getirmek.

        Kurumun tanıtım faaliyetlerini (afiş, ilan, broşür vb. çalışmalar) yürütmek.

Ortak Sorumluluklar

  • Etik Kurallara uygun davranışlarda bulunmak, görevlerini yerine getirmek.

  • Mevzuatı takip etmek, değişiklikler hakkında birim üst yönetimine bilgi vererek ilgili iş ve işlemleri yerine getirmek.

  • Görevi ile ilgili tüm faaliyetlerini kalite geliştirme ve iç kontrol sistemi tanım ve düzenlemelerine uygun olarak yürütülmesini sağlamak.

  • Yapacağı iş ve eylemleri, şeffaflık, hesap verebilirlik ve katılımcılık anlayışı içerisinde ve kamu kaynaklarını verimli kullanılacak biçimde yerine getirmek.

  • İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili tedbirlere uymak.

  • Görevlerini ve kullandığı otomasyon sistemlerine doğru ve zamanında bilgi girişlerini yapmak.

  • Kalite politikaları ve prosedürlerinden haberdar olmak ve gerekli hallerde güncellenmesine katkı sunmak.

  • PP.5.3.PRS.0001 OMÜ PAYDAŞ GERİ BİLDİRİM YÖNETİMİ PROSEDÜRÜ gereğince paydaşlarla nezaketli olarak iletişim kurmak, geri bildirim kaynaklarından ulaşan paydaş bildirimini birim paydaş iletişim görevlisine iletmek.

  • Kurumun iç ve dış tetkik/değerlendirme süreçlerine katılım sağlamak.

Vekalet Durumu

Aranan Nitelikler

        Üniversitelerin en az Dil ve Konuşma Terapisi lisans programlarından mezun olmak, dil ve konuşma terapisi alanında lisansüstü eğitime sahip olmak.

Revizyon Geçmişi

Revizyon Numarası Revizyon Gerekçesi Revizyon Tarihi
0 Görev tanımlarının dil ve konuşma Terapisti özelinde tebliğ edilmesine olanak sağlayacak doküman 15.11.2024