Görev Tanımı
PP4.3.GT.0507, R0, Kasım 2024
Görev Adı: OMÜKOM Dil ve Konuşma Terapisti
Kod: GT507
Hassas Görev: Hayır
Görev, Yetki ve Sorumluluklar
● Merkeze başvuran danışanların bireysel dil ve konuşma terapisi hizmeti ihtiyacı olup olmadığını tespit edip raporlamak
● Merkeze başvuran danışanların, ihtiyaçlarına göre bireysel dil ve konuşma terapisi hizmetlerini bu el kitabında belirtilen ilkeler çerçevesinde yürütmek.
● Yapılan değerlendirme sonucuna göre, gerektiği durumlarda, danışanı ilgili hizmet birimine (psikiyatri, nöroloji, vb.) yönlendirmek
● Dil ve konuşma terapisi hizmeti yoluyla belirlenen hedeflere ulaşabilmek için danışanın rol ve görevlerini tanımlamak
● Dil ve konuşma terapisi sürecini sonlandırma, yönlendirme ve danışanın bir başka dil ve konuşma terapistine devredilmesine ilişkin işlemleri bu el kitabında belirtilen ilkeler çerçevesinde yürütmek
● Dil ve konuşma terapisi hizmeti verilmesi ve ilerleme süreci ile ilgili bilgileri (yazılı ve görsel olarak) raporlamak ve arşivlemek.
● Tıbbi ve adli konularla ilgili iş birliğini mesleki etik ilkeler ve yasalar çerçevesinde yürütmek
● Merkez Yönetimi tarafından belirlenen toplantı v.b. diğer etkinliklere katılmak
● Dil ve konuşma terapisi için uygun olan teknolojik ekipmanı güvenli ve etkili bir şekilde kullanmak, ortaya çıkabilecek istenmeyen etkileri ve komplikasyonları önlemek için gerekli önlemleri almak
● Kurum bünyesinde uygulama yapmakta olan öğrencilerin seanslara katılımını takip etmek ve gerekli süpervizyonu vermek
● Ailelere ve danışana değerlendirme ilgili bilgilendirme ve dil ve konuşma terapisi hakkında danışmanlık yapmak
● Dil ve konuşma terapisi hizmeti için gerekli materyalleri belirleyerek hazırlanmasını sağlamak
● Terapi odalarında bulunan materyallerin düzenini ve korunmasını sağlamak
● Kurum içerisinde gerçekleştirilen eğitim faaliyetlerine katılmak
● Verilen sorumlulukları aksatmayacak şekilde merkezde bulunmak
● İdari amirlerin vermiş olduğu görevleri (yasa ve yönetmeliklerle belirlenmiş) yerine getirmek.
● Kurumun tanıtım faaliyetlerini (afiş, ilan, broşür vb. çalışmalar) yürütmek.
Ortak Sorumluluklar
-
Etik Kurallara uygun davranışlarda bulunmak, görevlerini yerine getirmek.
-
Mevzuatı takip etmek, değişiklikler hakkında birim üst yönetimine bilgi vererek ilgili iş ve işlemleri yerine getirmek.
-
Görevi ile ilgili tüm faaliyetlerini kalite geliştirme ve iç kontrol sistemi tanım ve düzenlemelerine uygun olarak yürütülmesini sağlamak.
-
Yapacağı iş ve eylemleri, şeffaflık, hesap verebilirlik ve katılımcılık anlayışı içerisinde ve kamu kaynaklarını verimli kullanılacak biçimde yerine getirmek.
-
İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili tedbirlere uymak.
-
Görevlerini ve kullandığı otomasyon sistemlerine doğru ve zamanında bilgi girişlerini yapmak.
-
Kalite politikaları ve prosedürlerinden haberdar olmak ve gerekli hallerde güncellenmesine katkı sunmak.
-
PP.5.3.PRS.0001 OMÜ PAYDAŞ GERİ BİLDİRİM YÖNETİMİ PROSEDÜRÜ gereğince paydaşlarla nezaketli olarak iletişim kurmak, geri bildirim kaynaklarından ulaşan paydaş bildirimini birim paydaş iletişim görevlisine iletmek.
-
Kurumun iç ve dış tetkik/değerlendirme süreçlerine katılım sağlamak.
Vekalet Durumu
Aranan Nitelikler
● Üniversitelerin en az Dil ve Konuşma Terapisi lisans programlarından mezun olmak, dil ve konuşma terapisi alanında lisansüstü eğitime sahip olmak.
Revizyon Geçmişi
Revizyon Numarası
Revizyon Gerekçesi
Revizyon Tarihi
0
Görev tanımlarının dil ve konuşma Terapisti özelinde tebliğ edilmesine olanak sağlayacak doküman
15.11.2024
Görev Adı: OMÜKOM Dil ve Konuşma Terapisti
Kod: GT507
Hassas Görev: Hayır
Görev, Yetki ve Sorumluluklar
● Merkeze başvuran danışanların bireysel dil ve konuşma terapisi hizmeti ihtiyacı olup olmadığını tespit edip raporlamak
● Merkeze başvuran danışanların, ihtiyaçlarına göre bireysel dil ve konuşma terapisi hizmetlerini bu el kitabında belirtilen ilkeler çerçevesinde yürütmek.
● Yapılan değerlendirme sonucuna göre, gerektiği durumlarda, danışanı ilgili hizmet birimine (psikiyatri, nöroloji, vb.) yönlendirmek
● Dil ve konuşma terapisi hizmeti yoluyla belirlenen hedeflere ulaşabilmek için danışanın rol ve görevlerini tanımlamak
● Dil ve konuşma terapisi sürecini sonlandırma, yönlendirme ve danışanın bir başka dil ve konuşma terapistine devredilmesine ilişkin işlemleri bu el kitabında belirtilen ilkeler çerçevesinde yürütmek
● Dil ve konuşma terapisi hizmeti verilmesi ve ilerleme süreci ile ilgili bilgileri (yazılı ve görsel olarak) raporlamak ve arşivlemek.
● Tıbbi ve adli konularla ilgili iş birliğini mesleki etik ilkeler ve yasalar çerçevesinde yürütmek
● Merkez Yönetimi tarafından belirlenen toplantı v.b. diğer etkinliklere katılmak
● Dil ve konuşma terapisi için uygun olan teknolojik ekipmanı güvenli ve etkili bir şekilde kullanmak, ortaya çıkabilecek istenmeyen etkileri ve komplikasyonları önlemek için gerekli önlemleri almak
● Kurum bünyesinde uygulama yapmakta olan öğrencilerin seanslara katılımını takip etmek ve gerekli süpervizyonu vermek
● Ailelere ve danışana değerlendirme ilgili bilgilendirme ve dil ve konuşma terapisi hakkında danışmanlık yapmak
● Dil ve konuşma terapisi hizmeti için gerekli materyalleri belirleyerek hazırlanmasını sağlamak
● Terapi odalarında bulunan materyallerin düzenini ve korunmasını sağlamak
● Kurum içerisinde gerçekleştirilen eğitim faaliyetlerine katılmak
● Verilen sorumlulukları aksatmayacak şekilde merkezde bulunmak
● İdari amirlerin vermiş olduğu görevleri (yasa ve yönetmeliklerle belirlenmiş) yerine getirmek.
● Kurumun tanıtım faaliyetlerini (afiş, ilan, broşür vb. çalışmalar) yürütmek.
Ortak Sorumluluklar
-
Etik Kurallara uygun davranışlarda bulunmak, görevlerini yerine getirmek.
-
Mevzuatı takip etmek, değişiklikler hakkında birim üst yönetimine bilgi vererek ilgili iş ve işlemleri yerine getirmek.
-
Görevi ile ilgili tüm faaliyetlerini kalite geliştirme ve iç kontrol sistemi tanım ve düzenlemelerine uygun olarak yürütülmesini sağlamak.
-
Yapacağı iş ve eylemleri, şeffaflık, hesap verebilirlik ve katılımcılık anlayışı içerisinde ve kamu kaynaklarını verimli kullanılacak biçimde yerine getirmek.
-
İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili tedbirlere uymak.
-
Görevlerini ve kullandığı otomasyon sistemlerine doğru ve zamanında bilgi girişlerini yapmak.
-
Kalite politikaları ve prosedürlerinden haberdar olmak ve gerekli hallerde güncellenmesine katkı sunmak.
-
PP.5.3.PRS.0001 OMÜ PAYDAŞ GERİ BİLDİRİM YÖNETİMİ PROSEDÜRÜ gereğince paydaşlarla nezaketli olarak iletişim kurmak, geri bildirim kaynaklarından ulaşan paydaş bildirimini birim paydaş iletişim görevlisine iletmek.
-
Kurumun iç ve dış tetkik/değerlendirme süreçlerine katılım sağlamak.
Vekalet Durumu
Aranan Nitelikler
● Üniversitelerin en az Dil ve Konuşma Terapisi lisans programlarından mezun olmak, dil ve konuşma terapisi alanında lisansüstü eğitime sahip olmak.
Revizyon Geçmişi
Revizyon Numarası | Revizyon Gerekçesi | Revizyon Tarihi |
---|---|---|
0 | Görev tanımlarının dil ve konuşma Terapisti özelinde tebliğ edilmesine olanak sağlayacak doküman | 15.11.2024 |