Görev Tanımı
PP2.1.GT.0518, R0, Şubat 2025
Görev Adı: Ar-Ge Koordinasyon ve İcra Komisyonu
Kod: GT518
Hassas Görev: Hayır
Görev, Yetki ve Sorumluluklar
Kurumun Araştırma Üniversitesi vizyonu ile stratejik planı ve diğer hedefleri doğrultusunda;
-
- Araştırma süreçlerini değerlendirmek ve kalitesini artırmak,
- Kurumsal göstergeleri tespit etmek. Bu kapsamda yapılacak çalışmaları Yükseköğretim Kalite Kurulu tarafından belirlenen usul ve esaslar doğrultusunda yürütmek.
- Uluslararası üniversite sıralamalarında kurumu üst sıralara taşımak için endekslerdeki değerlendirme kriterlerine uygun çalışmaların yapılmasını desteklemek.
- Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma projelerinin yaygınlaştırılması ve desteklenmesi için öneriler sunmak ve süreçlerde destek olmak.
- Araştırma politikası ve uluslararasılaşma politikasına uygun olarak belirlenen strateji ve standartların uygulanmasına yönelik çalışmalara destek olmak.
- Araştırma süreçlerinin izlenmesi, performans değerlendirmeleri ve raporlamalar konusunda Koordinatörlüğe destek olmak.
- Bilimsel yayın ve atıf sayısının artırılması için teşvik mekanizmalarının uygulanmasına yardımcı olmak, bu süreçleri takip etmek ve geliştirme önerileri sunmak.
- Araştırma kültürünün geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması için eğitim, toplantı, çalıştay ve benzeri faaliyetler planlamak,
- Komisyonun basılı, görsel ve yazılı materyallerini hazırlamak.
Ortak Sorumluluklar
-
Etik Kurallara uygun davranışlarda bulunmak, görevlerini yerine getirmek.
-
Mevzuatı takip etmek, değişiklikler hakkında birim üst yönetimine bilgi vererek ilgili iş ve işlemleri yerine getirmek.
-
Görevi ile ilgili tüm faaliyetlerini kalite geliştirme ve iç kontrol sistemi tanım ve düzenlemelerine uygun olarak yürütülmesini sağlamak.
-
Yapacağı iş ve eylemleri, şeffaflık, hesap verebilirlik ve katılımcılık anlayışı içerisinde ve kamu kaynaklarını verimli kullanılacak biçimde yerine getirmek.
-
İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili tedbirlere uymak.
-
Görevlerini ve kullandığı otomasyon sistemlerine doğru ve zamanında bilgi girişlerini yapmak.
-
Kalite politikaları ve prosedürlerinden haberdar olmak ve gerekli hallerde güncellenmesine katkı sunmak.
-
PP.5.3.PRS.0001 OMÜ PAYDAŞ GERİ BİLDİRİM YÖNETİMİ PROSEDÜRÜ gereğince paydaşlarla nezaketli olarak iletişim kurmak, geri bildirim kaynaklarından ulaşan paydaş bildirimini birim paydaş iletişim görevlisine iletmek.
-
Kurumun iç ve dış tetkik/değerlendirme süreçlerine katılım sağlamak.
Vekalet Durumu
Oy çokluğu ile karar alınır
Aranan Nitelikler
Ondokuz Mayıs Üniversitesi personeli olmak.
Revizyon Geçmişi
Revizyon Numarası
Revizyon Gerekçesi
Revizyon Tarihi
0
Görev tanımı yapılması
07.02.2025
Görev Adı: Ar-Ge Koordinasyon ve İcra Komisyonu
Kod: GT518
Hassas Görev: Hayır
Görev, Yetki ve Sorumluluklar
Kurumun Araştırma Üniversitesi vizyonu ile stratejik planı ve diğer hedefleri doğrultusunda;
-
- Araştırma süreçlerini değerlendirmek ve kalitesini artırmak,
- Kurumsal göstergeleri tespit etmek. Bu kapsamda yapılacak çalışmaları Yükseköğretim Kalite Kurulu tarafından belirlenen usul ve esaslar doğrultusunda yürütmek.
- Uluslararası üniversite sıralamalarında kurumu üst sıralara taşımak için endekslerdeki değerlendirme kriterlerine uygun çalışmaların yapılmasını desteklemek.
- Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma projelerinin yaygınlaştırılması ve desteklenmesi için öneriler sunmak ve süreçlerde destek olmak.
- Araştırma politikası ve uluslararasılaşma politikasına uygun olarak belirlenen strateji ve standartların uygulanmasına yönelik çalışmalara destek olmak.
- Araştırma süreçlerinin izlenmesi, performans değerlendirmeleri ve raporlamalar konusunda Koordinatörlüğe destek olmak.
- Bilimsel yayın ve atıf sayısının artırılması için teşvik mekanizmalarının uygulanmasına yardımcı olmak, bu süreçleri takip etmek ve geliştirme önerileri sunmak.
- Araştırma kültürünün geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması için eğitim, toplantı, çalıştay ve benzeri faaliyetler planlamak,
- Komisyonun basılı, görsel ve yazılı materyallerini hazırlamak.
Ortak Sorumluluklar
-
Etik Kurallara uygun davranışlarda bulunmak, görevlerini yerine getirmek.
-
Mevzuatı takip etmek, değişiklikler hakkında birim üst yönetimine bilgi vererek ilgili iş ve işlemleri yerine getirmek.
-
Görevi ile ilgili tüm faaliyetlerini kalite geliştirme ve iç kontrol sistemi tanım ve düzenlemelerine uygun olarak yürütülmesini sağlamak.
-
Yapacağı iş ve eylemleri, şeffaflık, hesap verebilirlik ve katılımcılık anlayışı içerisinde ve kamu kaynaklarını verimli kullanılacak biçimde yerine getirmek.
-
İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili tedbirlere uymak.
-
Görevlerini ve kullandığı otomasyon sistemlerine doğru ve zamanında bilgi girişlerini yapmak.
-
Kalite politikaları ve prosedürlerinden haberdar olmak ve gerekli hallerde güncellenmesine katkı sunmak.
-
PP.5.3.PRS.0001 OMÜ PAYDAŞ GERİ BİLDİRİM YÖNETİMİ PROSEDÜRÜ gereğince paydaşlarla nezaketli olarak iletişim kurmak, geri bildirim kaynaklarından ulaşan paydaş bildirimini birim paydaş iletişim görevlisine iletmek.
-
Kurumun iç ve dış tetkik/değerlendirme süreçlerine katılım sağlamak.
Vekalet Durumu
Oy çokluğu ile karar alınır
Aranan Nitelikler
Ondokuz Mayıs Üniversitesi personeli olmak.
Revizyon Geçmişi
Revizyon Numarası | Revizyon Gerekçesi | Revizyon Tarihi |
---|---|---|
0 | Görev tanımı yapılması | 07.02.2025 |