Görev Tanımı

PP2.1.GT.0518, R0, Şubat 2025

Görev Adı: Ar-Ge Koordinasyon ve İcra Komisyonu

Kod: GT518

Hassas Görev: Hayır

Görev, Yetki ve Sorumluluklar

Kurumun Araştırma Üniversitesi vizyonu ile stratejik planı ve diğer hedefleri doğrultusunda;

    • Araştırma süreçlerini değerlendirmek ve kalitesini artırmak,
    • Kurumsal göstergeleri tespit etmek. Bu kapsamda yapılacak çalışmaları Yükseköğretim Kalite Kurulu tarafından belirlenen usul ve esaslar doğrultusunda yürütmek.
    • Uluslararası üniversite sıralamalarında kurumu üst sıralara taşımak için endekslerdeki değerlendirme kriterlerine uygun çalışmaların yapılmasını desteklemek.
    • Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma projelerinin yaygınlaştırılması ve desteklenmesi için öneriler sunmak ve süreçlerde destek olmak.
    • Araştırma politikası ve uluslararasılaşma politikasına uygun olarak belirlenen strateji ve standartların uygulanmasına yönelik çalışmalara destek olmak.
    • Araştırma süreçlerinin izlenmesi, performans değerlendirmeleri ve raporlamalar konusunda Koordinatörlüğe destek olmak.
    • Bilimsel yayın ve atıf sayısının artırılması için teşvik mekanizmalarının uygulanmasına yardımcı olmak, bu süreçleri takip etmek ve geliştirme önerileri sunmak.
    • Araştırma kültürünün geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması için eğitim, toplantı, çalıştay ve benzeri faaliyetler planlamak,
    • Komisyonun basılı, görsel ve yazılı materyallerini hazırlamak.

Ortak Sorumluluklar

  • Etik Kurallara uygun davranışlarda bulunmak, görevlerini yerine getirmek.

  • Mevzuatı takip etmek, değişiklikler hakkında birim üst yönetimine bilgi vererek ilgili iş ve işlemleri yerine getirmek.

  • Görevi ile ilgili tüm faaliyetlerini kalite geliştirme ve iç kontrol sistemi tanım ve düzenlemelerine uygun olarak yürütülmesini sağlamak.

  • Yapacağı iş ve eylemleri, şeffaflık, hesap verebilirlik ve katılımcılık anlayışı içerisinde ve kamu kaynaklarını verimli kullanılacak biçimde yerine getirmek.

  • İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili tedbirlere uymak.

  • Görevlerini ve kullandığı otomasyon sistemlerine doğru ve zamanında bilgi girişlerini yapmak.

  • Kalite politikaları ve prosedürlerinden haberdar olmak ve gerekli hallerde güncellenmesine katkı sunmak.

  • PP.5.3.PRS.0001 OMÜ PAYDAŞ GERİ BİLDİRİM YÖNETİMİ PROSEDÜRÜ gereğince paydaşlarla nezaketli olarak iletişim kurmak, geri bildirim kaynaklarından ulaşan paydaş bildirimini birim paydaş iletişim görevlisine iletmek.

  • Kurumun iç ve dış tetkik/değerlendirme süreçlerine katılım sağlamak.

Vekalet Durumu

Oy çokluğu ile karar alınır

Aranan Nitelikler

Ondokuz Mayıs Üniversitesi personeli olmak.

Revizyon Geçmişi

Revizyon Numarası Revizyon Gerekçesi Revizyon Tarihi
0 Görev tanımı yapılması 07.02.2025