Görev Tanımı
PP1.3.GT.0225, R2, Ekim 2022
Görev Adı: Öğrenci İşleri Daire Başkanı
Kod: GT225
Hassas Görev: Hayır
Görev, Yetki ve Sorumluluklar
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu ve buna bağlı olarak düzenlenen yönetmeliklere göre Ondokuzmayıs Üniversitesi öğrencilerinin kesin kayıtlarından mezuniyetlerine kadar olan işlemlerin Kanun ve Yönetmelikler çerçevesinde yürütülmesini sağlamak.
- Görevi ile ilgili teknolojik gelişmeleri takip etmek.
- Üniversitemize bağlı fakülte, yüksekokul, meslek yüksekokulu ve enstitülerde eğitim-öğretim anlamında her türlü iş birliğini sağlayarak bilgi akışını güncel tutmak.
- Eğitim birimlerimizdeki eğitim-öğretim sürecinin düzenli yürütülmesini sağlamak, öğrencilerimize, mezunlarımıza, öğretim elemanlarımıza ve diğer tüm özel ve tüzel kuruluşlara bilgi ve belge hizmetini hızlı ve eksiksiz olarak verebilmek.
- Mevzuata aykırı karar, işlem, eylem veya ihmal sonucunda kamu kaynağında oluşabilecek kamu zararını önlemek.
- Başkanlığın bünyesindeki birimlerin doğru, verimli, uyumlu ve koordineli hizmet sunmasını sağlamak.
Ortak Sorumluluklar
-
Etik Kurallara uygun davranışlarda bulunmak, görevlerini yerine getirmek.
-
Mevzuatı takip etmek, değişiklikler hakkında birim üst yönetimine bilgi vererek ilgili iş ve işlemleri yerine getirmek.
-
Görevi ile ilgili tüm faaliyetlerini kalite geliştirme ve iç kontrol sistemi tanım ve düzenlemelerine uygun olarak yürütülmesini sağlamak.
-
Yapacağı iş ve eylemleri, şeffaflık, hesap verebilirlik ve katılımcılık anlayışı içerisinde ve kamu kaynaklarını verimli kullanılacak biçimde yerine getirmek.
-
İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili tedbirlere uymak.
-
Görevlerini ve kullandığı otomasyon sistemlerine doğru ve zamanında bilgi girişlerini yapmak.
-
Kalite politikaları ve prosedürlerinden haberdar olmak ve gerekli hallerde güncellenmesine katkı sunmak.
-
PP.5.3.PRS.0001 OMÜ PAYDAŞ GERİ BİLDİRİM YÖNETİMİ PROSEDÜRÜ gereğince paydaşlarla nezaketli olarak iletişim kurmak, geri bildirim kaynaklarından ulaşan paydaş bildirimini birim paydaş iletişim görevlisine iletmek.
-
Kurumun iç ve dış tetkik/değerlendirme süreçlerine katılım sağlamak.
Vekalet Durumu
Görevinde bulunmadığı zamanlarda vekâlet edecek unvan: İdari ve mali işler birimi yöneticisi
Aranan Nitelikler
- Üniversitelerin en az lisans programlarından mezun olmak.
Revizyon Geçmişi
Revizyon Numarası
Revizyon Gerekçesi
Revizyon Tarihi
2
26.10.2022
Görev Adı: Öğrenci İşleri Daire Başkanı
Kod: GT225
Hassas Görev: Hayır
Görev, Yetki ve Sorumluluklar
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu ve buna bağlı olarak düzenlenen yönetmeliklere göre Ondokuzmayıs Üniversitesi öğrencilerinin kesin kayıtlarından mezuniyetlerine kadar olan işlemlerin Kanun ve Yönetmelikler çerçevesinde yürütülmesini sağlamak.
- Görevi ile ilgili teknolojik gelişmeleri takip etmek.
- Üniversitemize bağlı fakülte, yüksekokul, meslek yüksekokulu ve enstitülerde eğitim-öğretim anlamında her türlü iş birliğini sağlayarak bilgi akışını güncel tutmak.
- Eğitim birimlerimizdeki eğitim-öğretim sürecinin düzenli yürütülmesini sağlamak, öğrencilerimize, mezunlarımıza, öğretim elemanlarımıza ve diğer tüm özel ve tüzel kuruluşlara bilgi ve belge hizmetini hızlı ve eksiksiz olarak verebilmek.
- Mevzuata aykırı karar, işlem, eylem veya ihmal sonucunda kamu kaynağında oluşabilecek kamu zararını önlemek.
- Başkanlığın bünyesindeki birimlerin doğru, verimli, uyumlu ve koordineli hizmet sunmasını sağlamak.
Ortak Sorumluluklar
-
Etik Kurallara uygun davranışlarda bulunmak, görevlerini yerine getirmek.
-
Mevzuatı takip etmek, değişiklikler hakkında birim üst yönetimine bilgi vererek ilgili iş ve işlemleri yerine getirmek.
-
Görevi ile ilgili tüm faaliyetlerini kalite geliştirme ve iç kontrol sistemi tanım ve düzenlemelerine uygun olarak yürütülmesini sağlamak.
-
Yapacağı iş ve eylemleri, şeffaflık, hesap verebilirlik ve katılımcılık anlayışı içerisinde ve kamu kaynaklarını verimli kullanılacak biçimde yerine getirmek.
-
İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili tedbirlere uymak.
-
Görevlerini ve kullandığı otomasyon sistemlerine doğru ve zamanında bilgi girişlerini yapmak.
-
Kalite politikaları ve prosedürlerinden haberdar olmak ve gerekli hallerde güncellenmesine katkı sunmak.
-
PP.5.3.PRS.0001 OMÜ PAYDAŞ GERİ BİLDİRİM YÖNETİMİ PROSEDÜRÜ gereğince paydaşlarla nezaketli olarak iletişim kurmak, geri bildirim kaynaklarından ulaşan paydaş bildirimini birim paydaş iletişim görevlisine iletmek.
-
Kurumun iç ve dış tetkik/değerlendirme süreçlerine katılım sağlamak.
Vekalet Durumu
Aranan Nitelikler
- Üniversitelerin en az lisans programlarından mezun olmak.
Revizyon Geçmişi
Revizyon Numarası | Revizyon Gerekçesi | Revizyon Tarihi |
---|---|---|
2 | 26.10.2022 |