Görev Tanımı

PP3.5.GT.0351, R1, Aralık 2021

Görev Adı: DSİM Bütçe ve Mali İşler Birimi Yöneticisi

Kod: GT351

Hassas Görev: Hayır

Görev, Yetki ve Sorumluluklar

Bütçe İşlemleri:

  • OMÜ Döner Sermaye İşletme Bütçesinin hazırlanmasını koordine etmek.

  • Birimler tarafından hazırlanarak DMİS sistemine kaydedilen tahmini gelir gider bütçe toplamlarını birimler bazında icmal bir tablo oluşturarak Döner sermaye İşletmesi bütçesini oluşturmak ve Üniversitemiz Yönetim kurulunun onayına sunmak.

  • Üniversitemiz Yönetim Kurulu tarafından onaylanan bütçenin DMİS Sistemi üzerinde birimler bazında onaylayarak aktif hale gelmesini sağlamak ve bağlı birimlere EBYS üzerinden duyurmak

  • Rektörlük DSİM ve Bağlı Birimlerinin ek ödenek gönderme belgesinin düzenlemesini ve Üniversitemiz Yönetim Kuruluna sunulmasını sağlamak.

 

Mali İşler:

  • İhale İşlemlerinin gerçekleştirilmesini ve takibini sağlamak.

  • Sözleşme, teminat ve muayene kabul işlemlerinin yapılmasını ve takibini sağlamak.

  • Doğrudan temin alımları ile ilgili işlemlerin gerçekleştirilmesini ve takibini sağlamak.

  • Kredi/Avans yoluyla ve istisna kapsamında (DMO ve Diğer Kurumlar) alımlarla ilgili işlemlerin gerçekleştirilmesini ve takibini sağlamak.

  • Taşınır İşlemlerinin usulüne uygun yürütülmesini sağlamak.

  • Eğitim ve Danışmanlık ek ödemelerinin usulüne uygun yürütülmesini sağlamak.



  • Etik Kurallara uygun davranışlarda bulunmak, görevlerini yerine getirmek.

  • Görevi ile ilgili tüm faaliyetlerini kalite geliştirme ve iç kontrol sistemi tanım ve düzenlemelerine uygun olarak yürütülmesini sağlamak.

  • Yapacağı iş ve eylemleri, şeffaflık, hesap verebilirlik ve katılımcılık anlayışı içerisinde ve kamu kaynaklarını verimli kullanılacak biçimde yerine getirmek.

  • Görevlerini ve kullandığı otomasyon sistemlerine bilgi girişlerini doğru ve zamanında yerine getirmekten sorumludur.

Ortak Sorumluluklar

  • Etik Kurallara uygun davranışlarda bulunmak, görevlerini yerine getirmek.

  • Mevzuatı takip etmek, değişiklikler hakkında birim üst yönetimine bilgi vererek ilgili iş ve işlemleri yerine getirmek.

  • Görevi ile ilgili tüm faaliyetlerini kalite geliştirme ve iç kontrol sistemi tanım ve düzenlemelerine uygun olarak yürütülmesini sağlamak.

  • Yapacağı iş ve eylemleri, şeffaflık, hesap verebilirlik ve katılımcılık anlayışı içerisinde ve kamu kaynaklarını verimli kullanılacak biçimde yerine getirmek.

  • İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili tedbirlere uymak.

  • Görevlerini ve kullandığı otomasyon sistemlerine doğru ve zamanında bilgi girişlerini yapmak.

  • Kalite politikaları ve prosedürlerinden haberdar olmak ve gerekli hallerde güncellenmesine katkı sunmak.

  • PP.5.3.PRS.0001 OMÜ PAYDAŞ GERİ BİLDİRİM YÖNETİMİ PROSEDÜRÜ gereğince paydaşlarla nezaketli olarak iletişim kurmak, geri bildirim kaynaklarından ulaşan paydaş bildirimini birim paydaş iletişim görevlisine iletmek.

  • Kurumun iç ve dış tetkik/değerlendirme süreçlerine katılım sağlamak.

Vekalet Durumu

İdari İşler Birim Yöneticisi

Aranan Nitelikler

  • En az Fakülte veya 4 Yıllık Yüksekokul mezunu olmak

  • Bütçe çalışmaları konusunda eğitim ve seminerlere katılmış olmak

Revizyon Geçmişi

Revizyon Numarası Revizyon Gerekçesi Revizyon Tarihi
1 13.12.2021