Görev Tanımı
PP4.5.GT.0398, R1, Aralık 2021
Görev Adı: Kurtarma Servis Personeli
Kod: GT398
Hassas Görev: Evet
Görev, Yetki ve Sorumluluklar
- Enkaz altında kalanları kurtarmak.
- Kurtarma sırasında yaralılara acil ilkyardım yapmak.
- Binalarda meydana gelebilecek basit bozuklukları onarmak, tehlikeli durumda olanların desteklenmesini sağlamak ve yıkılmasını önlemek.
- İkaz alarm sırasında kendi görevlerini gözden geçirirken müessesenin hasar görebileceği kritik yerini tespit etmek. Diğer personelin sığınağa yerleşmesine, panik ve kargaşalığa meydan vermemek için emniyet servisine yardımcı olmak.
- Müessesenin hasar gören kısmından personelin olup olmadığını kontrol etmek. Binanın aranan kısımlarını işaretlemek.
-
Tehlike anında çıkabilecek yağmacılık ve kargaşalığı önlemek.
-
KBRN Maddeleri ile bulaşmış sahalara diğer personelin girmesi önlemek.
-
Enkaz altında kalan yaralıları kurtararak, ilkyardım yaparak hastaneye sevk etmek.
- Yıkılmaya yüz tutmuş tehlikeli olan yerleri yıkmak,
- Personelin normale dönmesinde zarar görmeyecek yollardan geçmelerini sağlamak.
- Servis, müessesenin tüm binalarını kontrol ederek tehlikeli yerler olup olmadıklarını araştırarak gerekli emniyeti almak.
Ortak Sorumluluklar
-
Etik Kurallara uygun davranışlarda bulunmak, görevlerini yerine getirmek.
-
Mevzuatı takip etmek, değişiklikler hakkında birim üst yönetimine bilgi vererek ilgili iş ve işlemleri yerine getirmek.
-
Görevi ile ilgili tüm faaliyetlerini kalite geliştirme ve iç kontrol sistemi tanım ve düzenlemelerine uygun olarak yürütülmesini sağlamak.
-
Yapacağı iş ve eylemleri, şeffaflık, hesap verebilirlik ve katılımcılık anlayışı içerisinde ve kamu kaynaklarını verimli kullanılacak biçimde yerine getirmek.
-
İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili tedbirlere uymak.
-
Görevlerini ve kullandığı otomasyon sistemlerine doğru ve zamanında bilgi girişlerini yapmak.
-
Kalite politikaları ve prosedürlerinden haberdar olmak ve gerekli hallerde güncellenmesine katkı sunmak.
-
PP.5.3.PRS.0001 OMÜ PAYDAŞ GERİ BİLDİRİM YÖNETİMİ PROSEDÜRÜ gereğince paydaşlarla nezaketli olarak iletişim kurmak, geri bildirim kaynaklarından ulaşan paydaş bildirimini birim paydaş iletişim görevlisine iletmek.
-
Kurumun iç ve dış tetkik/değerlendirme süreçlerine katılım sağlamak.
Vekalet Durumu
Diğer servis personeli
Aranan Nitelikler
- En az ortaöğretim programlarından Mezun olmak.
Revizyon Geçmişi
Revizyon Numarası
Revizyon Gerekçesi
Revizyon Tarihi
1
13.12.2021
Görev Adı: Kurtarma Servis Personeli
Kod: GT398
Hassas Görev: Evet
Görev, Yetki ve Sorumluluklar
- Enkaz altında kalanları kurtarmak.
- Kurtarma sırasında yaralılara acil ilkyardım yapmak.
- Binalarda meydana gelebilecek basit bozuklukları onarmak, tehlikeli durumda olanların desteklenmesini sağlamak ve yıkılmasını önlemek.
- İkaz alarm sırasında kendi görevlerini gözden geçirirken müessesenin hasar görebileceği kritik yerini tespit etmek. Diğer personelin sığınağa yerleşmesine, panik ve kargaşalığa meydan vermemek için emniyet servisine yardımcı olmak.
- Müessesenin hasar gören kısmından personelin olup olmadığını kontrol etmek. Binanın aranan kısımlarını işaretlemek.
- Tehlike anında çıkabilecek yağmacılık ve kargaşalığı önlemek.
- KBRN Maddeleri ile bulaşmış sahalara diğer personelin girmesi önlemek.
- Enkaz altında kalan yaralıları kurtararak, ilkyardım yaparak hastaneye sevk etmek.
- Yıkılmaya yüz tutmuş tehlikeli olan yerleri yıkmak,
- Personelin normale dönmesinde zarar görmeyecek yollardan geçmelerini sağlamak.
- Servis, müessesenin tüm binalarını kontrol ederek tehlikeli yerler olup olmadıklarını araştırarak gerekli emniyeti almak.
Ortak Sorumluluklar
-
Etik Kurallara uygun davranışlarda bulunmak, görevlerini yerine getirmek.
-
Mevzuatı takip etmek, değişiklikler hakkında birim üst yönetimine bilgi vererek ilgili iş ve işlemleri yerine getirmek.
-
Görevi ile ilgili tüm faaliyetlerini kalite geliştirme ve iç kontrol sistemi tanım ve düzenlemelerine uygun olarak yürütülmesini sağlamak.
-
Yapacağı iş ve eylemleri, şeffaflık, hesap verebilirlik ve katılımcılık anlayışı içerisinde ve kamu kaynaklarını verimli kullanılacak biçimde yerine getirmek.
-
İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili tedbirlere uymak.
-
Görevlerini ve kullandığı otomasyon sistemlerine doğru ve zamanında bilgi girişlerini yapmak.
-
Kalite politikaları ve prosedürlerinden haberdar olmak ve gerekli hallerde güncellenmesine katkı sunmak.
-
PP.5.3.PRS.0001 OMÜ PAYDAŞ GERİ BİLDİRİM YÖNETİMİ PROSEDÜRÜ gereğince paydaşlarla nezaketli olarak iletişim kurmak, geri bildirim kaynaklarından ulaşan paydaş bildirimini birim paydaş iletişim görevlisine iletmek.
-
Kurumun iç ve dış tetkik/değerlendirme süreçlerine katılım sağlamak.
Vekalet Durumu
Aranan Nitelikler
- En az ortaöğretim programlarından Mezun olmak.
Revizyon Geçmişi
Revizyon Numarası | Revizyon Gerekçesi | Revizyon Tarihi |
---|---|---|
1 | 13.12.2021 |