Task Definition

PP4.5.GT.0398, R1, December 2021

Task Name: Kurtarma Servis Personeli

Code: GT398

Critical Task: Yes

Task, Authority and Responsibilities

  • Enkaz altında kalanları kurtarmak.
  • Kurtarma sırasında yaralılara acil ilkyardım yapmak.
  • Binalarda meydana gelebilecek basit bozuklukları onarmak, tehlikeli durumda olanların desteklenmesini sağlamak ve yıkılmasını önlemek.
  • İkaz alarm sırasında kendi görevlerini gözden geçirirken müessesenin hasar görebileceği kritik yerini tespit etmek. Diğer personelin sığınağa yerleşmesine, panik ve kargaşalığa meydan vermemek için emniyet servisine yardımcı olmak.
  • Müessesenin hasar gören kısmından personelin olup olmadığını kontrol etmek. Binanın aranan kısımlarını işaretlemek.
  •  Tehlike anında çıkabilecek yağmacılık ve kargaşalığı önlemek.
  •  KBRN Maddeleri ile bulaşmış sahalara diğer personelin girmesi önlemek.
  •  Enkaz altında kalan yaralıları kurtararak, ilkyardım yaparak hastaneye sevk etmek.
  • Yıkılmaya yüz tutmuş tehlikeli olan yerleri yıkmak,
  • Personelin normale dönmesinde zarar görmeyecek yollardan geçmelerini sağlamak.
  • Servis, müessesenin tüm binalarını kontrol ederek tehlikeli yerler olup olmadıklarını araştırarak gerekli emniyeti almak.

Joint Responsibility

  • Etik Kurallara uygun davranışlarda bulunmak, görevlerini yerine getirmek.

  • Mevzuatı takip etmek, değişiklikler hakkında birim üst yönetimine bilgi vererek ilgili iş ve işlemleri yerine getirmek.

  • Görevi ile ilgili tüm faaliyetlerini kalite geliştirme ve iç kontrol sistemi tanım ve düzenlemelerine uygun olarak yürütülmesini sağlamak.

  • Yapacağı iş ve eylemleri, şeffaflık, hesap verebilirlik ve katılımcılık anlayışı içerisinde ve kamu kaynaklarını verimli kullanılacak biçimde yerine getirmek.

  • İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili tedbirlere uymak.

  • Görevlerini ve kullandığı otomasyon sistemlerine doğru ve zamanında bilgi girişlerini yapmak.

  • Kalite politikaları ve prosedürlerinden haberdar olmak ve gerekli hallerde güncellenmesine katkı sunmak.

  • PP.5.3.PRS.0001 OMÜ PAYDAŞ GERİ BİLDİRİM YÖNETİMİ PROSEDÜRÜ gereğince paydaşlarla nezaketli olarak iletişim kurmak, geri bildirim kaynaklarından ulaşan paydaş bildirimini birim paydaş iletişim görevlisine iletmek.

  • Kurumun iç ve dış tetkik/değerlendirme süreçlerine katılım sağlamak.

Power of Attorney

Diğer servis personeli

Qualifications

  • En az ortaöğretim programlarından Mezun olmak.

Revision History

Revision Number Revision Explanention Revision Date
1 13.12.2021