Görev Tanımı

PP2.1.GT.0515, R0, Şubat 2025

Görev Adı: Araştırma ve Geliştirme Koordinatörü

Kod: GT515

Hassas Görev: Hayır

Görev, Yetki ve Sorumluluklar

  • Araştırma ve Geliştirme Koordinasyon ve İcra Komisyonuna başkanlık etmek.
  • Araştırma politikası ve uluslararasılaşma politikasına uygun olarak stratejiler ve standartlar geliştirmek ve uygulanmasını sağlamak,
  • Araştırma Üniversitesi göstergeleri doğrultusunda nitelikli ve yüksek katma değerli araştırma ve geliştirme faaliyetlerinin sürdürülebilmesini sağlamak,
  • Araştırma süreçlerini değerlendirerek mevcut performans sonuçlarını rektöre sunmak,
  • Bilimsel yayın ve atıf sayısının arttırılmasına yönelik teşvik mekanizmalarını kurmak, yönetilmesi ve iyileştirilmesine yönelik faaliyetlerin yapılmasını sağlamak.
  • Yönetimin Gözden Geçirmesi ile ilgili araştırma merkezlerinden gelen raporları incelemek, konsolide etmek ve kalite koordinatörlüğüne sunmak,
  • Araştırma altyapılarının kontrolü ve koordinasyonunun gerçekleştirilmesine yönelik iş ve işlemleri yapmak.
  • Araştırma ve geliştirme faaliyetleri hakkında farkındalığı arttırıcı, tanıtıcı, bilgilendirici ve eğitici etkinliklerin yapılmasını sağlamak.
  • Araştırma ve geliştirme kültürünün kurum genelinde yaygınlaştırılmasını sağlamak.
  • Uluslararası üniversite sıralamalarında kurumun üst basamaklara çıkması amacıyla endekslerde yer alan değerlendirme kriterleri üzerinde çalışmaların yapılmasını sağlamak.
  • Kurumda uluslararası ve disiplinler arası çalışmaların sayısının ve kalitesinin artırılmasını sağlamak.
  • Kurumda nitelikli ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma projelerinin yaygınlaştırılmasını sağlamak.

Ortak Sorumluluklar

  • Etik Kurallara uygun davranışlarda bulunmak, görevlerini yerine getirmek.

  • Mevzuatı takip etmek, değişiklikler hakkında birim üst yönetimine bilgi vererek ilgili iş ve işlemleri yerine getirmek.

  • Görevi ile ilgili tüm faaliyetlerini kalite geliştirme ve iç kontrol sistemi tanım ve düzenlemelerine uygun olarak yürütülmesini sağlamak.

  • Yapacağı iş ve eylemleri, şeffaflık, hesap verebilirlik ve katılımcılık anlayışı içerisinde ve kamu kaynaklarını verimli kullanılacak biçimde yerine getirmek.

  • İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili tedbirlere uymak.

  • Görevlerini ve kullandığı otomasyon sistemlerine doğru ve zamanında bilgi girişlerini yapmak.

  • Kalite politikaları ve prosedürlerinden haberdar olmak ve gerekli hallerde güncellenmesine katkı sunmak.

  • PP.5.3.PRS.0001 OMÜ PAYDAŞ GERİ BİLDİRİM YÖNETİMİ PROSEDÜRÜ gereğince paydaşlarla nezaketli olarak iletişim kurmak, geri bildirim kaynaklarından ulaşan paydaş bildirimini birim paydaş iletişim görevlisine iletmek.

  • Kurumun iç ve dış tetkik/değerlendirme süreçlerine katılım sağlamak.

Vekalet Durumu

Araştırma ve Geliştirme Koordinatör Yardımcısı

Aranan Nitelikler

Rektör yardımcısı olmak

Revizyon Geçmişi

Revizyon Numarası Revizyon Gerekçesi Revizyon Tarihi
0 Görev tanımı yapılması 07.02.2025