Görev Tanımı

PP4.7.GT.0092, R2, Aralık 2025

Görev Adı: Öğrenci Konukevi Görevlisi

Kod: GT92

Hassas Görev: Hayır

Görev, Yetki ve Sorumluluklar

·         Öğrenci Konukevi Müdürü tarafından düzenlenen çalışma programına uymak.
·         Konukevi ile ilgili kurum içi ve dışı yazışmaları yapmak.
·         Konukevine barınma başvurusunda bulunan öğrencilerin başvurularını almak ve yerleştirme hakkı kazananların kayıt işlemlerini yapmak.
·         Konukevine yerleştirilen ve ayrılan konukların kimlik bilgilerini süresi içinde ilgili emniyet birimlerine bildirmek.
·         Konukevine giriş ve çıkışları kontrol etmek.
·         Konuk olmayanların binaya girmesini önlemek; gerektiğinde Üniversite Koruma ve Güvenlik Şube Müdürlüğüne bilgi vermek.
·         Konukevinin iç güvenliğini (cam, balkon, doğalgaz, elektrik, su vb.) sağlamak.
·         Yangın vb. acil durumlarda Konukevinin boşaltılması için yangın merdiveni ve acil çıkış kapılarının kullanılabilir durumda bulunmasını sağlamak.
·         İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili olarak alınan tedbirlere uymak.
·         Konukevinin düzenli, tertipli ve temiz tutulmasına özen göstermek.
·         Konukevinde kayıtlı olmayanların barındırılmaması için gerekli önlemleri almak.
·         Konukevinden yararlananların kaydını tutmak, ücretlerinin yatırılmasını sağlamak ve takip etmek.
·         Öğrencilerin Konukevi aidatı ve güvence bedeli ücretlerinin kaydını tutmak ve süresi içinde ödenip ödenmediğini kontrol etmek.
·         Demirbaş malzemelerin tertipli ve düzenli olmasına özen göstermek.
·         Elektrik, su ve doğalgaz kullanımında gerekli tasarruf tedbirlerini almak, uygulamak ve öğrencileri bu yönde bilinçlendirmek.
·         Konukevinde rutin kontrolleri yapmak ve nöbetçi defterine işlemek.
·         Konukevi binası, eklentileri ve taşınırların rutin kontrollerini yapmak; bakım ve onarım ihtiyacını tespit ederek bir üste bildirmek.
·         Öğrencileri Konukevinde uyulması gereken kurallar hakkında bilgilendirmek ve uyulup uyulmadığını denetlemek.
·         Yeni kayıt yaptıran öğrencilerin ortamı tanımasını ve Konukevi yaşantısına uyum sağlamasını kolaylaştırmak için rehberlik yapmak.
·         Konaklayanların imzalaması gereken evrakları imza altına almak ve teslim etmek.
·         Mevzuatı takip etmek, değişiklikler hakkında üst amirine bilgi vererek iş ve işlemleri buna göre yürütmek.
Konukevi ile ilgili istatistiki bilgileri hazırlamak ve raporlamak.

Ortak Sorumluluklar

  • Etik Kurallara uygun davranışlarda bulunmak, görevlerini yerine getirmek.

  • Mevzuatı takip etmek, değişiklikler hakkında birim üst yönetimine bilgi vererek ilgili iş ve işlemleri yerine getirmek.

  • Görevi ile ilgili tüm faaliyetlerini kalite geliştirme ve iç kontrol sistemi tanım ve düzenlemelerine uygun olarak yürütülmesini sağlamak.

  • Yapacağı iş ve eylemleri, şeffaflık, hesap verebilirlik ve katılımcılık anlayışı içerisinde ve kamu kaynaklarını verimli kullanılacak biçimde yerine getirmek.

  • İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili tedbirlere uymak.

  • Görevlerini ve kullandığı otomasyon sistemlerine doğru ve zamanında bilgi girişlerini yapmak.

  • Kalite politikaları ve prosedürlerinden haberdar olmak ve gerekli hallerde güncellenmesine katkı sunmak.

  • PP.5.3.PRS.0001 OMÜ PAYDAŞ GERİ BİLDİRİM YÖNETİMİ PROSEDÜRÜ gereğince paydaşlarla nezaketli olarak iletişim kurmak, geri bildirim kaynaklarından ulaşan paydaş bildirimini birim paydaş iletişim görevlisine iletmek.

  • Kurumun iç ve dış tetkik/değerlendirme süreçlerine katılım sağlamak.

Vekalet Durumu

·         Görevinde bulunmadığı zamanlarda vekâlet edecek ünvan: Öğrenci Konukevi Görevlisi

Aranan Nitelikler

  • En az ortaöğretim mezunu olmak.

Revizyon Geçmişi

Revizyon Numarası Revizyon Gerekçesi Revizyon Tarihi
1 13.12.2021
2 25.12.2025