Task Definition

PP4.6.GT.0064, R2, July 2025

Task Name: KDDB Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanı

Code: GT64

Critical Task: Yes

Task, Authority and Responsibilities

  • Kütüphane hizmetlerinin geliştirilerek sürdürülmesi için stratejik hedefleri belirlemek ve planları yapmak.
  • Ödenek ve personel ihtiyacını belirleyerek Genel Sekreterliğe önermek.
  • Kütüphane hizmetlerinin aksamadan yürütülebilmesi için gerekli personel kadrosunu oluşturmak, yönetimi ve iş bölümünü sağlamak ve denetim görevini yerine getirmek.
  • Kütüphanede şubeleşmeyi idari, mali, teknik hizmetler ve kullanıcı hizmetleri etrafında genişleterek, şubelerdeki işlerin eşgüdümlü, sağlıklı ve doğru yürümesi için birim sorumlularını belirlemek.
  • Kütüphanelerde teknik hizmetlerin ve kullanıcı hizmetlerinin standardizasyonunu sağlamak. Bu hizmetlerin gereği olan bilgi teknolojilerinin kütüphanelerde kurulmasını ve işletilmesini koordine etmek.
  • Akademik birimler ile iş birliği kurarak eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetleri için gerekli olan bilgi kaynakları ihtiyacını belirlemek ve bu kaynakların kütüphane koleksiyonuna katılmasını sağlamak.
  • Yurt içinde ve yurt dışında mesleki alanlarda düzenlenen seminer, sempozyum ve konferans gibi toplantılara katılmak, mesleki organizasyonlarda OMÜ Kütüphanelerini temsil etmek.
  • Kütüphane Yönergesinin gerektirdiği görevleri veya amirleri tarafından kütüphane ile ilgili verilen diğer görevleri yerine getirmek.

Joint Responsibility

  • Etik Kurallara uygun davranışlarda bulunmak, görevlerini yerine getirmek.

  • Mevzuatı takip etmek, değişiklikler hakkında birim üst yönetimine bilgi vererek ilgili iş ve işlemleri yerine getirmek.

  • Görevi ile ilgili tüm faaliyetlerini kalite geliştirme ve iç kontrol sistemi tanım ve düzenlemelerine uygun olarak yürütülmesini sağlamak.

  • Yapacağı iş ve eylemleri, şeffaflık, hesap verebilirlik ve katılımcılık anlayışı içerisinde ve kamu kaynaklarını verimli kullanılacak biçimde yerine getirmek.

  • İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili tedbirlere uymak.

  • Görevlerini ve kullandığı otomasyon sistemlerine doğru ve zamanında bilgi girişlerini yapmak.

  • Kalite politikaları ve prosedürlerinden haberdar olmak ve gerekli hallerde güncellenmesine katkı sunmak.

  • PP.5.3.PRS.0001 OMÜ PAYDAŞ GERİ BİLDİRİM YÖNETİMİ PROSEDÜRÜ gereğince paydaşlarla nezaketli olarak iletişim kurmak, geri bildirim kaynaklarından ulaşan paydaş bildirimini birim paydaş iletişim görevlisine iletmek.

  • Kurumun iç ve dış tetkik/değerlendirme süreçlerine katılım sağlamak.

Power of Attorney

Görevinde bulunmadığı zamanlarda vekâlet edecek unvan: Birim yöneticileri

Qualifications

  • Üniversitelerin en az lisans programlarından mezun olmak. (Tercihen Bilgi ve Belge Yönetimi bölümünden mezun olmak.)
  • 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu gereği 10 yıl kamu hizmeti yapmış olmak.

Revision History

Revision Number Revision Explanention Revision Date
1 13.12.2021
2 04.07.2025