Task Definition

PP4.6.GT.0069, R2, September 2025

Task Name: KDDB Kullanıcı Hizmetleri Birimi Sorumlusu

Code: GT69

Critical Task: No

Task, Authority and Responsibilities

  • Sorumlu olduğu birimin sevk ve idaresini yürütmek
  • Sorumlu oldukları birimle ilgili işleri sonuçlandırmak, sorunların çözümünü sağlamak ve istatistikleri üst amirine raporlamak
  • Sorumlu olduğu ofis personelinin UNİKYS’nin gerekliliklerine uygun olarak, süreç kartlarında gösterildiği biçimde çalışmasını sağlamak
  • ÜNİKYS yazılımı üzerinden günlük olarak tüm süreçlere ait bildirimleri izlemek ve önlem alınmasını sağlamak
  • İç kontrol ve denetim sürecinin etkin bir şekilde yürütülmesini sağlamak
  • Bağlı ofislerinde yürütülen faaliyet/süreçlerle ilgili olarak belirlenmiş izleme kriterlerine ait verileri toplamak ve kalite sorumlusuna iletmek.
  • Bilgi yönetim ve erişim sistemleri, e-kütüphane, bibliyometrik analiz, teknoloji ve otomasyon alanlarındaki hizmetlerin kontrolünü yapmak ve koordine etmek
  • Elektronik kaynak isteklerinin yayın alımları bütçesine bağlı olarak Daire Başkanı ile birlikte değerlendirmek ve Kütüphane Danışma Komisyonu için raporlanmasını sağlamak
  • Elektronik kaynak yönetimini sağlamak, web, e-posta, resmi yazı, vb. iletişim kanallarıyla bu alandaki hizmetlerin duyurulmasını koordine etmek
  • Kullanıcıların bilgiye doğru şekilde erişimini sağlamak için gerekli yönlendirmeleri yapmak
  • Kullanıcıların kütüphane bilgi kaynaklarından ve kütüphaneden en verimli şekilde yararlanmalarını sağlamak
  • Referans ve işbirliği işlemlerinin yürütülmesini sağlamak
  • Halkla ilişkiler ve toplumsal yaşama katkı konularında çalışmalar yapılmasını sağlamak
  • Akademik birimler için tanıtım, eğitim ve bilgi okuryazarlığı seminerleri düzenlemek ve bu konuda çalışma takvimi oluşturmak
  • Açık Erişim Sistemi’ne veri girişi yapılmasını sağlamak
  • ISBN/ISSN/ISMN ve bandrol sağlama süreçlerini organize etmek
  • Web hizmetlerini, duyuru, haber ve etkinlikleri kullanıcılar için yayınlamak, yönetmek ve organize etmek
  • Engelli kullanıcılar için güncel hizmetler geliştirmek
  • Özel çalışma odaları ile ilgili önlemleri almak
  • Özel koleksiyonların yönetimini sağlamak, yenilerinin açılmasını Daire Başkanına teklif etmek
  • Kullanıcılara tahsis edilen bilgisayarlar ile ilgili önlemleri almak
  • Birimdeki kısmi zamanlı öğrencilere ve stajyer öğrencilere otomasyon programı eğitimi verilmesini ve iş akışını koordine etmek

Joint Responsibility

  • Etik Kurallara uygun davranışlarda bulunmak, görevlerini yerine getirmek.

  • Mevzuatı takip etmek, değişiklikler hakkında birim üst yönetimine bilgi vererek ilgili iş ve işlemleri yerine getirmek.

  • Görevi ile ilgili tüm faaliyetlerini kalite geliştirme ve iç kontrol sistemi tanım ve düzenlemelerine uygun olarak yürütülmesini sağlamak.

  • Yapacağı iş ve eylemleri, şeffaflık, hesap verebilirlik ve katılımcılık anlayışı içerisinde ve kamu kaynaklarını verimli kullanılacak biçimde yerine getirmek.

  • İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili tedbirlere uymak.

  • Görevlerini ve kullandığı otomasyon sistemlerine doğru ve zamanında bilgi girişlerini yapmak.

  • Kalite politikaları ve prosedürlerinden haberdar olmak ve gerekli hallerde güncellenmesine katkı sunmak.

  • PP.5.3.PRS.0001 OMÜ PAYDAŞ GERİ BİLDİRİM YÖNETİMİ PROSEDÜRÜ gereğince paydaşlarla nezaketli olarak iletişim kurmak, geri bildirim kaynaklarından ulaşan paydaş bildirimini birim paydaş iletişim görevlisine iletmek.

  • Kurumun iç ve dış tetkik/değerlendirme süreçlerine katılım sağlamak.

Power of Attorney

Görevinde bulunmadığı zamanlarda vekâlet edecek unvan: Teknik Hizmetler Süreç Yöneticisi, Teknik Hizmetler Birim Sorumlusu

Qualifications

  • Üniversitelerin lisans programı Bilgi ve Belge Yönetimi bölümünden mezun olmak.

Revision History

Revision Number Revision Explanention Revision Date
1 13.12.2021
2 Güncelleme ihtiyacı 01.09.2025