Task Definition

PP4.6.GT.0550, R0, October 2025

Task Name: KDDB E-Kaynak Yönetimi Ofisi Sorumlusu

Code: GT550

Critical Task: No

Task, Authority and Responsibilities

  • Elektronik kaynak isteklerinin yayın alımları bütçesine bağlı olarak Daire Başkanı ile birlikte değerlendirmek ve Kütüphane Danışma Komisyonu için raporlanmasını sağlamak.
  • Elektronik kaynak seçiminde akademik birimlerle işbirliği yapmak ve yılın son iki ayında veritabanları taleplerini toplamak
  • Veritabanı abonelik sürecinde piyasa fiyat araştırması için yayınevleri, firmalar ile iletişime geçmek.
  • Elektronik kaynak yönetimini sağlamak, web sayfası, e-posta, resmi yazı, vb. iletişim kanallarıyla bu alandaki hizmetlerin duyurulmasını yapmak.
  • Veritabanlarının kullanım istatistiklerini takip etmek ve raporlamak.
  • Kullanıcılardan, firmadan gelen istekler doğrultusunda veritabanlarının deneme erişimine açılmasının sağlamak ve deneme erişimine açılan veritabanlarını, web sayfası, e-posta, resmi yazı vb. iletişim kanallarıyla duyurusunu yapmak.
  • Kütüphanenin abone olduğu e-kaynakların üniversitenin tüm birimlerinden erişilebilirliğini sağlamak üzere; elektronik adreslerini kontrol etmek, varsa sorunu yayınevine veya ANKOS, TÜBİTAK EKUAL veritabanı sorumlularına bildirmek.
  • Elektronik kaynakların etkin kullanımına yönelik tanıtıcı eğitimler, toplantılar ve webinarlar düzenlenmesini sağlamak.
  • Kullanıcıların bilgiye doğru şekilde erişimini sağlamak için gerekli yönlendirmeleri yapmak.

Joint Responsibility

  • Etik Kurallara uygun davranışlarda bulunmak, görevlerini yerine getirmek.

  • Mevzuatı takip etmek, değişiklikler hakkında birim üst yönetimine bilgi vererek ilgili iş ve işlemleri yerine getirmek.

  • Görevi ile ilgili tüm faaliyetlerini kalite geliştirme ve iç kontrol sistemi tanım ve düzenlemelerine uygun olarak yürütülmesini sağlamak.

  • Yapacağı iş ve eylemleri, şeffaflık, hesap verebilirlik ve katılımcılık anlayışı içerisinde ve kamu kaynaklarını verimli kullanılacak biçimde yerine getirmek.

  • İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili tedbirlere uymak.

  • Görevlerini ve kullandığı otomasyon sistemlerine doğru ve zamanında bilgi girişlerini yapmak.

  • Kalite politikaları ve prosedürlerinden haberdar olmak ve gerekli hallerde güncellenmesine katkı sunmak.

  • PP.5.3.PRS.0001 OMÜ PAYDAŞ GERİ BİLDİRİM YÖNETİMİ PROSEDÜRÜ gereğince paydaşlarla nezaketli olarak iletişim kurmak, geri bildirim kaynaklarından ulaşan paydaş bildirimini birim paydaş iletişim görevlisine iletmek.

  • Kurumun iç ve dış tetkik/değerlendirme süreçlerine katılım sağlamak.

Power of Attorney

·         Görevinde bulunmadığı zamanlarda vekâlet edecek unvan: Kullanıcı Hizmetleri Birim Sorumlusu

 

Qualifications

  • Üniversitelerin lisans programı Bilgi ve Belge Yönetimi bölümünden mezun olmak.

Revision History

Revision Number Revision Explanention Revision Date
0 24.10.2025